Hity na Święta!
Rzetelna firma Aptekamini.pl
Opinie o Aptekamini.pl
Wyróżnienie Aptekamini.pl w rankingu artykuły medyczne na opineo.pl 2016

Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI

ORAZ POLITYKA PLIKÓW COOKIES

SKLEPU www.aptekamini.pl

Sklep internetowy dostępny pod adresem www.aptekamini.pl dbając o właściwe przechowywanie danych osobowych, spełnia warunki w zakresie prawnym i technicznym wynikające z przepisów prawa powszechnie obowiązującego. Sklep internetowy działa zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t. jedn. Dz.U. z 2002 r., nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.).

 

  1. Postanowienia ogólne
  2. Cel i zakres zbierania danych osobowych i podstawa ich przetwarzania
    1. Prawo gwarantujące dostęp do danych osobowych, ich poprawiania,  usuwania oraz żądania zaprzestania wykorzystywania
    2. Polityka cookies
      1. Postanowienia końcowe

 

 

I. Postanowienia ogólne

 

  1. Administratorem danych pozyskiwanych za pośrednictwem sklepu internetowego pod adresem www.aptekamini.pl jest spółka „PATI” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Gdańsku, pod adresem: ul. Marii Skłodowskiej Curie 3, 80-210 Gdańsk, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000126695, o numerze NIP:957-07-14-758, REGON: 191628888, na podstawie koncesji o numerze: WIIF-GD/9211/ A-364 / 99 na prowadzenie apteki wydanej przez Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego, reprezentowana zgodnie z zasadami reprezentacji ujawnionymi w KRS.
  2. Sklep internetowy działający pod adresem www.aptekamini.pl działa zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t. jedn. Dz.U. z 2002 r., nr 101, poz. 926 ze zm.), ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800) oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.).
  3. Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem. Administrator zachowuje należytą staranność, ocenianą z punktu widzenia wymogów stawianych podmiotowi realizującemu obowiązki administratora, przy wykonywaniu obowiązków wynikających z niniejszej polityki prywatności oraz przepisów prawa powszechnie obowiązujących.
  4. Administrator zbiera dane osobowe zgodnie z prawem dla celów określonych niniejszą polityką prywatności.
  5. Administrator przechowuje dane osobowe we właściwych zbiorach, nie dłużej niż jest to niezbędne dla osiągnięcia celu ich przetwarzania.
  6. Dostęp do danych osobowych użytkowników serwisu ma administrator lub wybrani pracownicy administratora, z zastrzeżeniem ustępu 7.
  7. Wszyscy pracownicy administratora zostali odpowiednio przeszkoleni w zakresie ochrony danych osobowych.
  8. Administrator ani podmioty wskazane w ustępie 6 nie przekazują, nie sprzedają i nie użyczają gromadzonych danych osobowych innym osobom lub instytucjom, chyba że dzieje się to na wniosek osoby, której dane dotyczą.
  9. Administrator zobowiązuje się do ochrony przekazywanych przez użytkowników danych osobowych przed utratą, zniszczeniem, ujawnieniem, dostępem do nich osób niepowołanych lub niewłaściwym ich wykorzystaniem.
  10. Administrator jest uprawniony do ujawnienia danych osobowych podmiotom upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa. Administrator przekazuje zebrane dane osobowe użytkownika organom administracji państwowej, organom ścigania oraz organom wymiaru sprawiedliwości na ich wyraźne żądanie i tylko w przypadkach określonych przez przepisy prawa.
  11. Administrator danych osobowych przetwarza je w celu realizacji umów zawieranych za pośrednictwem sklepu internetowego oraz w celach związanych z marketingiem bezpośrednim własnych produktów. 
  12. Administrator (sklep) jest uczestnikiem programu „Zaufane Opinie” w ramach usługi świadczonej przez Grupę Allegro sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (60-166), ul. Grunwaldzka 182, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0000268796, NIP:  527252995, polegającej na przesyłaniu przez Grupę Allegro do użytkowników, którzy uprzednio wyrazili na to wyraźną zgodę, za pośrednictwem poczty elektronicznej ankiet służących uzyskaniu od użytkownika opinii na temat transakcji dokonywanej przez użytkownika w sklepie, a także na zamieszczaniu w serwisie dostępnym w domenie Ceneo.pl  opinii wyrażonych przez użytkowników w rezultacie otrzymania ankiet.
  13. Administrator (sklep) jest uczestnikiem programu „Zaufane Opinie” w ramach usługi świadczonej przez Opineo sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-333), ul. Powstańców Śląskich 2-4, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0000357466, NIP:  8971762604, polegającej na przesyłaniu przez Opineo sp. z o.o do użytkowników, którzy uprzednio wyrazili na to wyraźną zgodę, za pośrednictwem poczty elektronicznej ankiet służących uzyskaniu od użytkownika opinii na temat transakcji dokonywanej przez użytkownika w sklepie, a także na zamieszczaniu w serwisie dostępnym w domenie Opineo.pl opinii wyrażonych przez użytkowników w rezultacie otrzymania ankiet.
  14. Klient dokonujący zakupu za pośrednictwem sklepu internetowego może dobrowolnie wyrazić zgodę na przekazanie swojego adresu e-mail oraz numeru zamówienia do Grupa Allegro sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu i Opineo sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu oraz na przetwarzanie przez sklep, Grupa Allegro Sp. z o.o. oraz Opineo Sp. z o.o., danych osobowych w celu wypełnienia ankiety z opinią o dokonanej transakcji w sklepie  zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997.
  15. Użytkownikowi przysługują identyczne uprawnienia jak opisane w rozdziale III tj. prawo do żądania uaktualnienia, uzupełnienia, sprostowania danych osobowych, żądania czasowego lub trwałego wstrzymania ich przetwarzania albo usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy lub są zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane wobec Grupa Allegro sp. z o.o. oraz Opineo sp. z o.o. W celu realizacji tych uprawnień użytkownik może skontaktować się z Grupa Allegro sp. z o.o. oraz Opineo sp. z o.o.: kontakt@opineo.pl.
  16. Grupa Allegro sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu oraz Opineo sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przetwarzają następujące dane osobowe: adres e-mail użytkownika.
  17. Grupa Allegro sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu oraz Opineo sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu posiadają własne polityki prywatności.
  18. Wypełnienie ankiety jest prawem użytkownika. Zgoda, o której mowa w punkcie 14 niniejszego rozdziału, lub jej brak nie ma wpływu na realizacje zamówienia przez sprzedawcę.

 

 

II. Cel zbierania danych osobowych i podstawa ich przetwarzania

 

  1. Przetwarzanie danych osobowych jest dopuszczalne gdy:

a)   osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o usunięcie dotyczących jej danych,

b)   jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa,

c)    jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą, jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą,

d)    jest niezbędne do wykonania określonych prawem zadań realizowanych dla dobra publicznego,

e)    jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez administratorów danych albo odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą; za prawnie usprawiedliwiony cel uważa się w szczególności marketing bezpośredni własnych produktów lub usług administratora danych i dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.

  1. Administrator danych osobowych zbiera dane osobowe do celów wskazanych poniżej:

a)   zawarcia i wykonania umowy sprzedaży produktów;

b)   dostawy produktów i obsługi reklamacji;

c)   obsługi procesu rejestracji konta użytkownika, przy wykorzystaniu dostępnego na stronie panelu rejestracji;

d)   logowania do konta, będącego podstroną sklepu w celu kontrolowania stanu złożonych przez siebie zamówień;

e)   marketingu bezpośredniego własnych produktów w przypadku wyrażenia na nią zgody przez użytkownika (usługa newsletter).

  1. Administrator przetwarza następujące dane użytkowników:

a)   imię;

b)  nazwisko;

c)   adres do dostawy (ulica, nr domu/lokalu, kod pocztowy, miejscowość);

d)  adres na fakturze (ulica, nr domu/lokalu, kod pocztowy, miejscowość);

e)   adres e-mail;

f)   numer telefonu (komórkowy lub stacjonarny);

g)   nazwa firmy – opcjonalnie, dotyczy użytkowników nie będących konsumentami;

h)  numer NIP – opcjonalnie, dotyczy użytkowników nie będących konsumentami.

  1. Użytkownik podaje swoje dane osobowe administratorowi dobrowolnie.
  2. Administrator przetwarza powierzone dane osobowe wyłącznie na podstawie uprzedniej i wyraźnej zgody użytkownika serwisu lub w oparciu o art. 23 ust. 1 pkt. 3 ustawy o ochronie danych osobowych.
  3. Administrator przekazuje zebrane dane osobowe klienta, w zakresie niezbędnym dla dokonania dostawy produktu do klienta wybranemu przewoźnikowi.

 

III. Prawo gwarantujące dostęp do danych osobowych, ich poprawiania, usuwania oraz żądania zaprzestania wykorzystywania

 

  1. Użytkownik ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
  2. Każdemu użytkownikowi przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które jego dotyczą zawartych w zbiorze danych prowadzonym przez administratora, a zwłaszcza prawo do: żądania uaktualnienia, uzupełnienia, sprostowania danych osobowych, żądania czasowego lub trwałego wstrzymania ich przetwarzania albo usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy lub są zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.

a)       Żądania określone w ustępie 2 można zgłaszać administratorowi poprzez e-mail: reklamacje@aptekamini.pl lub drogą pocztową na adres: APTEKA MINI, ul. Marii Skłodowskiej Curie 3, 80-210 Gdańsk.

  1. Administrator ustosunkuje się do żądań użytkownika serwisu bez zbędnej zwłoki.
  2. Zgodnie z obowiązującym prawem, w przypadku żądania usunięcia danych osobowych klienta, usunięciu nie ulegają dane osobowe klienta znajdujące się w dokumencie sprzedaży przechowywanym na potrzeby fiskalne.

 

IV. Polityka cookies

 

  1. Sklep korzysta z technologii plików cookies. Pliki cookies (zwane również "ciasteczkami") stanowią dane informatyczne, a w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika i są przeznaczone do korzystania ze strony internetowej sklepu.
  2. Pliki wskazane w ustępie 1 pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji.
  3. W ramach sklepu stosowane są różne rodzaje plików cookies, którymi są:

a)       cookies stałe, to pliki cookies, których okres przechowywania na urządzeniu końcowym trwa przez czas określony w parametrach danego pliku lub do momentu samodzielnego usunięcia plików cookies przez użytkownika;

b)      cookies tymczasowe, to pliki cookies, które są usuwane w momencie zakończenia tzw. sesji, tj. wylogowania się ze strony www, opuszczenia strony www lub zamknięcia przeglądarki internetowej, która wyświetla stronę www;

c)       cookies własne, to pliki cookies umieszczone na stronie www przez właściciela sklepu (administratora);

d)      cookies zewnętrzne, to pliki cookies umieszczone na stronie www przez podmioty zewnętrzne, np. do prowadzenia anonimowych statystyk przez Google Analytics.

  1. Sklep wykorzystuje pliki cookies w następujących celach:

a)       identyfikacji użytkowników jako zalogowanych w sklepie i pokazywania, że są zalogowani;

b)      zapamiętywania produktów dodanych do koszyka w celu złożenia zamówienia;

c)       zapamiętywania danych z wypełnionych formularzy zamówienia lub danych logowania do sklepu;

d)      utrzymywania sesji użytkownika (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie sklepu ponownie wpisywać loginu i hasła;

e)       dostosowania zawartości strony internetowej sklepu do preferencji użytkowników;

f)       optymalizacji korzystania ze strony internetowej sklepu przez użytkowników;

g)       tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownik korzysta ze strony internetowej, co umożliwia ulepszenie jej struktury i zawartości.

  1. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym użytkownika pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest administrator.
  2. Pliki cookies wykorzystywane są również przez podmioty współpracujące z administratorem. Sklep internetowy wykorzystuje usługi Google Analytics, który legitymuje się własną polityką prywatności.
  3. Za pomocą plików cookies nie są przetwarzane lub przechowywane dane osobowe użytkowników. Mechanizm cookies nie jest wykorzystywany do identyfikacji użytkowników, ani do pozyskiwania jakichkolwiek informacji o nich.
  4. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies.
  5. Ograniczenie stosowania plików cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępu na stronie internetowej sklepu.
  6. Informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych.
  7. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:

a)       czas nadejścia zapytania;

b)      czas wysłania odpowiedzi;

c)       nazwę stacji użytkownika – identyfikacja realizowana przez protokół http;

d)      informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji http;

e)       adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika – w przypadku gdy przejście do sklepu internetowego nastąpiło przez odnośnik;

f)       informacje o przeglądarce użytkownika;

g)       informacje o adresie IP użytkownika.

  1. Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.
  2. Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.
  3. W celu zmiany ustawień polityki cookies należy zmienić ustawienia przeglądarki.
  4. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych, dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej.

 

V. Postanowienia końcowe

 

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszą polityką prywatności zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, a w szczególności przepisy ustawy o ochronie danych osobowych oraz Kodeksu cywilnego.
  2. Pytania i zastrzeżenia dotyczące polityki prywatności sklepu należy kierować na adres: reklamacje@aptekamini.pl.
  3. Użytkownika obowiązuje aktualna polityka prywatności sklepu.
  4. Postanowienia niniejszej polityki prywatności nie mają na celu ograniczać ani wyłączać jakichkolwiek praw klienta, będącego jednocześnie konsumentem w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.), przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
  5. Rozwój technologii internetowej, zmiany ustawodawcze w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój sklepu mogą wpłynąć na zmiany w zasadach polityki prywatności sklepu. W przypadku zmiany obowiązującej polityki prywatności, wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje do niniejszego dokumentu. Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do niniejszej polityki prywatności będą realizowane na podstawie zasad obowiązujących przed wprowadzeniem zmian.
  6. Zmiana treści niniejszej polityki prywatności może nastąpić po uprzednim poinformowaniu użytkowników o zakresie przewidywanych zmian nie później niż w terminie 14 dni przed dniem ich wejścia w życie. 
  7. Jeżeli użytkownik nie zgadza się na wprowadzane zmiany w polityce prywatności może usunąć swoje konto.
  8. Niniejsza polityka prywatności obowiązuje od dnia 07 maja 2014r.